Top Ad 728x90

,

Mayat Seorang Pelayar Ditemui Dalam Keadaan Baik

Nelayan di Filipina telah menemui mayat seorang pengembara Jerman yang telah hilang di kapal layarnya pada Jumaat  lepas.

Nelayan tersebut berkata mereka menghampiri kapal itu kerana mereka melihat ia hanyut dengan layarnya telah dimusnahkan. Christopher Rivas y Escarten, 23, memberitahu polis bahawa dia melihat susuk tubuh orang yang membusuk di dalam. Dia dan kawan-kawannya kemudian menarik kapal layar tersebut ke perbandaran Barobo, Surigao del Sur.
 
Pihak berkuasa Barobo merujuk dokumen kapal layar tersebut untuk mengenal pasti identiti mayat yang dikenali sebagai Manfred Fritz Bajorat, 59. Ia tidak jelas berapa lama dia telah mati.
 
Gambar yang menunjukkan badannya bongkok meja dengan apa yang kelihatan sebagai radio berhampiran tangannya. Seorang forensik jenayah memberitahu akhbar Jerman, BILD bahawa keadaan Bajorat yang dalam keadaan duduk itu mencadangkan beliau mungkin telah meninggal dunia akibat serangan jantung.

Menurut The Mirror, Tiada siapa yang melihat Bajorat hidup sejak 2009. Beliau telah berpisah dengan isterinya, yang biasanya mengembara dengan dia pada tahun sebelumnya. Isteri beliau telah meninggal dunia akibat kanser menurut laporan penerbitan.

Seorang rakan pelaut memberitahu BILD bahawa dia lepas melihat Bajorat pada tahun 2009, menurut terjemahan The Mirror.

"Dia adalah seorang pelaut yang berpengalaman. Saya tidak percaya dia akan belayar ke arah ribut. Saya percaya tiang layar itu patah berlaku selepas Manfred sudah mati," katanya kepada akhbar itu.

Keadaan mayat Bajorat apabila ditemui

0 comments:

Catat Ulasan

Top Ad 728x90