Top Ad 728x90

,

Polis Telah Menahan Wanita Berjalan Membawa Kepala Seorang Kanak-kanak

Pihak berkuasa Rusia telah menahan seorang wanita di Moscow selepas dia berarak di hadapan sebuah stesen metro memegang kepala seorang kanak-kanak yang terputus.

Video yang diperoleh oleh RT itu menunjukkan wanita itu, berpakaian serba hitam dan memakai tudung kepala sedang berjalan mundar-mandir di luar stesen. Reuters melaporkan bahawa polis telah bergelut dengan suspek dan mendakwa beliau dengan pembunuhan.

Pihak penyiasat mengesyaki wanita itu tidak stabil dari segi mental, menurut The Telegraph. Wartawan tempatan, Polina Nikolskaya melaporkan kepada Reuters bahawa dia mendengar jeritan wanita itu "Allahu Akbar." Video juga menangkap wanita itu berkata "Saya seorang pengganas."

Wanita yang memegang kepala kanak-kanak tersebut semasa di luar stesen keretapi


"Saya fikir dia gila ... apabila saya melihat kepala itu, saya mula menggeletar ... saya melihat muka dan darah kanak-kanak itu datang daripada kepala tersebut. Ia adalah sangat menakutkan, "saksi Artur Manzhosov memberitahu RT.

Reuters melaporkan bahawa penyiasat berfikir wanita itu, yang bekerja sebagai pengasuh, membunuh seorang kanak-kanak dalam jagaannya dan membakar apartmen keluarga tersebut.

Jawatankuasa Siasatan berkata bahawa mereka telah menjumpai mayat kanak-kanak itu dengan "tanda-tanda kematian yang ganas" selepas kebakaran dipadamkan di sebuah blok pangsapuri pada pagi Isnin. Jawatankuasa percaya pengasuh keluarga yang dilahirkan pada tahun 1977 dan dari negara "Asia Tengah" tersebut menunggu sehingga ibu bapa kanak-kanak terbabit meninggalkan apartmen dengan anak mereka yang lebih tua kemudian membunuh kanak-kanak yang lebih muda dan membakar rumah tersebut. Mangsa berusia 3 atau 4 tahun.

Wanita itu kini sedang menjalani penilaian psikiatri, kata Jawatankuasa Siasatan Rusia dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini.

Apa-apa motif dalam kes itu masih tidak jelas, tambah Jawatankuasa Siasatan. Satu siasatan jenayah sedang dijalankan.
 
Para pegawai Rusia mula bertindak balas dengan cepat kepada kejadian itu di Twitter. "Apabila anda mengupah seorang pengasuh untuk anak anda, pastikan keadaan mental beliau, [...] dapatkan bantuan daripada pakar psikiatri!" Pavel Astakhov, Presiden Suruhanjaya Hak Kanak-kanak Russia menulis di Twitter.

0 comments:

Catat Ulasan

Top Ad 728x90