Top Ad 728x90

,

Kumpulan The Eagles Berpecah Secara Rasmi Setelah Kematian Glen Frey

Don Henley mengatakan bahawa The Eagles tidak akan ada lagi berikutan kematian Glenn Frey, setelah membuat penghormatan terakhir mereka pada Anugerah Grammys 2016. Dalam temu bual dengan BBC, Henley berkata bahawa kematian pengasas kumpulan itu bermakna pengakhiran bagi perbuatan mega yang berjaya:

"Itu [persembahan Grammys] adalah selamat tinggal terakhir. Saya tidak fikir anda akan melihat kami membuat persembahan lagi. Saya fikir setakat di sini sahaja. Saya rasa ia adalah ucapan selamat tinggal yang sesuai. "

Henley mendedahkan bahawa kumpulan itu hampir tidak membuat persembahan di Grammys kerana kematian Frey memberi impak yang kuat kepada mereka:

"Ia adalah sangat sukar dan penuh emosi. Kita sebenarnya hampir tidak melakukannya tetapi orang-orang Grammy sangat mendesak jadi kami memutuskan bahawa kami akan melakukannya dan Jackson [Browne] adalah orang yang paling sesuai untuk menyanyikan lagu itu. "
Glenn Frey (1948 - 2016)

Pengumuman itu merupakan kali kedua tahun ini termasuk sebuah band legenda telah memilih untuk tidak terus selepas kehilangan ahlinya. Motorhead dibubarkan berikutan kematian penyanyinya, Lemmy pada akhir 2015.

Kumpulan ini mengakhiri kerjaya mereka sebagai salah satu daripada band muzik paling laris sepanjang zaman. Sepanjang kerjaya mereka, kumpulan ini menjual sebanyak 150 juta album dan memperoleh tempat di Rock and Roll Hall of Fame.

0 comments:

Catat Ulasan

Top Ad 728x90