Top Ad 728x90

Disebalik Membawa Bagasi, Apa Yang Pelarian Syria Ini Bawa Bersama Akan Menyejukkan Hati Anda

Hanya pemilik haiwan akan memahami penjelasan budak ini untuk alasannya untuk membawa anjing bersama dalam perjalanannya.

Seperti kebanyakan pelarian Syria lakukan dalam beberapa bulan kebelakangan ini, Aslan, 17, mengembara 300 batu ke Greece. Tetapi tidak seperti yang lain, dia membawa anjingnya bersama, untuk sepanjang perjalanan tersebut.

Apabila ditanya dalam temu bual dengan Agensi Pelarian PBB kenapa beliau membawa anjing jenis Husky tersebut yang bernama Rose, dalam perjalanan dan bukannya bagasi, Aslan hanya menjawab "Saya sangat sayang dengan anjing saya."

Sesetengah bukan pemilik haiwan peliharaan tidak akan memahami. Dalam keadaan kritikal seperti yang pelarian Syria hadapi, kenapa pula harus membuat pilihan seperti yang Aslan lakukan, tetapi pemilik haiwan tahu, nilai haiwan kesayangan jauh melebihi kepentingan sebarang pemilikan material.

Saksikan videonya dibawah. Kredit untuk laman Facebook UNHCR



I love my dog!
"Some people will ask - you have only a small bag?""Yes.""And you bring your dog?""Yes.""Why?""I love my dog!"Many animal lovers will relate to this 17-year-old boy from Damascus, Syria. And we've seen many like him carrying their animals with them on the long journey from Syria, across the Mediterranean Sea and through Europe. When forced to flee home because of war, many people would never dream of leaving their pets behind.
Posted by UNHCR on Saturday, September 19, 2015

0 comments:

Catat Ulasan

Top Ad 728x90