Top Ad 728x90

,

Mitos Tentang Seks Yang Anda Masih Percaya Ke Hari Ini

Penjelasan kebenaran tentang seks di sebalik mitos yang biasanya kita percaya dan hari ini kita akan mendedahkan topik yang tidak selesa untuk sesetengah orang tetapi ianya adalah sangat penting. Penipuan yang anda mungkin masih percaya tentang seks. Bukan sahaja ini akan menyelamatkan beberapa orang dari berasa malu yang amat serius tetapi ia juga berpotensi untuk menyelamatkan nyawa anda! 

Ini adalah perkara-perkara yang mereka tidak lakukan tetapi harus lakukan iaitu menerangkannya di dalam kelas pengetahuan seks.

Gambar sekadar hiasan

Anda tidak mungkin dijangkiti STI (sexually transmitted infection) melalui seks oral

Walaupun memang benar bahawa risiko mendapat jangkitan kelamin atau penyakit boleh dikurangkan dengan melakukan seks oral dan bukannya seks melalui faraj atau dubur, ini masih salah satu cara utama penyakit kelamin tersebar. Cara terbaik untuk melihat perkara seperti ini: pada bila-bila masa anda berhenti melindungi diri anda dalam bentuk kaedah seperti kondom, anda akan mempunyai risiko mendapat bakteria dalam bentuk gonorea, sifilis atau yang lebih teruk lagi.
 
Satu peraturan yang baik terutamanya jika anda mempunyai lebih daripada satu pasangan adalah untuk memastikan sebarang aktiviti seks adalah selamat yang mungkin.

Lebih besar lebih bagus

Orang lelaki dengar sini. Tempat Gspot terletak hanya lebih 5cm dalam faraj wanita. Jadi, untuk lelaki ini bermakna apa-apa saiz yang lebih daripada beberapa inci, anda mendapat 'peralatan' yang anda diperlukan. Kebenaran diberitahu, saiz zakar adalah lebih penting kepada ego manusia daripada kepuasan wanita dan ya, ia adalah benar bahawa sesetengah wanita lebih suka saiz yang lebih besar di bawah sana, yang hanya merupakan pilihan peribadi. Percaya atau tidak, sering kali jika seorang lelaki yang bersaiz terlalu besar, mereka sebenarnya akan gagal untuk merangsang Gspot wanita sama sekali.

Pil perancang boleh menyebabkan berat badan meningkat

Terdapat sebilangan besar wanita yang mendakwa kawalan kelahiran oral seperti pil bertanggungjawab untuk mereka mendapatkan berat badan yang lebih tinggi. Walaubagaimanapun, menurut beberapa orang doktor, terdapat sedikit atau tidak ada bukti saintifik bahawa terdapat apa-apa kaitan antara pil perancang kehamilan dengan pertambahan berat badan.
 
Terdapat beberapa sebab untuk orang ramai untuk mendapatkan berat badan yang meningkat, lelaki mahupun wanita adalah disebabkan oleh peningkatan umur yang menyebabkan penurunan dalam metabolisme. Jadi jangan biarkan perkara ini menghalang anda untuk mengambil pil perancang. Sediakan payung sebelum hujan.

Kaki yang besar bermakna 'adik' yang besar

Ini adalah satu lagi kisah dongeng lama. Pemikiran ini adalah sudah tentu jika seorang lelaki mempunyai kaki, telinga, hidung atau mulut dan banyak rambut di atas kepalanya atau secara kebetulan menjadi sangat tinggi, saiz zakar beliau akan menjadi sama besar.

Pada tahun 1999 sekumpulan penyelidik Korea mengambil sekumpulan 655 lelaki dan mengukur setiap sudut badan mereka. Apa yang mereka dapati adalah bahawa walaupun terdapat beberapa kaitan antara panjang zakar dan lilitan namun tidak ada kaitan langsung antara panjang atau lilitan dan mana-mana pengukuran lain seperti kaki, ketinggian atau sebaliknya.

Melakukan hubungan seks boleh membakar banyak kalori

Ia adalah kepercayaan bahawa hubungan seks adalah senaman yang baik, maksudnya kedua-dua pihak berakhir dengan berpeluh dan berasa letih. Sebenarnya, ia bukan satu senaman pembakaran kalori luar biasa seperti yang biasa anda fikir. Menurut kajian baru-baru ini yang disiarkan dalam New England Journal of Medicine, seorang lelaki dengan berat badan 154 pound membakar hanya sekitar 3.5 kalori seminit semasa hubungan seksual. Jadi jumlah purata ialah 21 kalori untuk  keseluruhan 'senaman'.

Jadi, walaupun seseorang mungkin berasa seperti telah melakukan senaman yang hebat, ia bukan satu alternatif senaman yang baik seperti ke gimnasium atau berjalan-jalan di sekitar taman riadah.

Terdapat pil ajaib untuk alat sulit lelaki

Maaf kepada semua lelaki, berkaitan dengan iklan yang tidak masuk akal, pop up dan e-mel spam yang mengatakan anda boleh mempunyai zakar yang lebih besar dengan menggunakan pil, herba khas, latihan atau sebaliknya, tidak terdapat sebarang kaedah itu yang berjaya yang boleh dibeli di internet.

Mitos ini telah jelas dicipta dengan tujuan untuk menjual produk yang tidak berguna kepada orang-orang yang bimbang tentang saiz zakar mereka sehingga mereka akan mengabaikan kenyataan bahawa syarikat-syarikat tersebut adalah penipu yang tak tahu malu. Purata panjang zakar adalah 8.8cm atau 3.5 inci dalam keadaan lembik dan 12.9cm atau 5.1 inci ketika mengeras. Satu-satunya cara bagi seorang lelaki untuk berjaya meningkatkan panjang atau lilitan adalah melalui pembedahan.

Amat mudah untuk mengetahui jikalau seseorang wanita itu masih dara

Berbeza dengan kepercayaan popular, selaput dara yang masih utuh sama sekali tidak menjamin keperawanan. Biar diperjelaskan lagi perkara ini. Selaput dara adalah membran yang meliputi sebahagian atau keseluruhan pembukaan luar faraj. Setelah koyak atau diregangkan tidak menjamin ada sebarang aktiviti seksual. Bukan sahaja ia adalah mungkin bagi seorang wanita untuk memecahkan dara semasa menunggang kuda, gimnastik atau melaksanakan aktiviti yang mencabar fizikal lain tetapi ia juga mungkin untuk dia mengadakan hubungan seks tanpa melakukan apa-apa kerosakan kepada dara dan dengan itu selaput dara tidak akan berubah.

0 comments:

Catat Ulasan

Top Ad 728x90