Top Ad 728x90

,

Pemikiran Lelaki vs Pemikiran Wanita

Cara pemikiran lelaki dan wanita sememangnya jauh berbeza. Ini adalah hakikat yang diketahui semua. Sebagai contoh, adalah sangat rumit untuk mengetahui apakah yang difikirkan oleh seorang wanita lebih-lebih lagi oleh pasangan dia sendiri. 

Mari kita lihat apakah sebenarnya perbezaan tersebut yang menghantui setiap pasangan di luar sana. Apakah sebenarnya yang difikirkan oleh pasangan anda? Di bawah adalah contoh catitan diari seorang lelaki dan juga seorang wanita.

#Diari seorang wanita:


Malam ini, saya fikir suami saya berkelakuan pelik. Kami mempunyai rancangan untuk bertemu di sebuah restoran yang romantik untuk makan malam. Saya telah membeli-belah dengan kawan-kawan saya sepanjang hari, jadi saya fikir dia sedang marah bahawa saya agak lewat pulang, tetapi dia tidak membuat sebarang komen. Perbualan tidak kedengaran, kami saling membisu jadi saya cadangkan supaya kita pergi ke tempat yang lebih tenang supaya kami boleh bebincang. Dia bersetuju tetapi dia tidak banyak bercakap. Saya bertanya kepadanya apa yang merunsingkannya. Katanya, dia tidak apa-apa. Saya bertanya kepadanya jika ia adalah kesilapan saya yang membuat dia kecewa. Dia berkata dia tidak kecewa, dan memberitahu ia tidak ada kena-mengena dengan saya, dan tidak perlu bimbang tentang hal itu.


Gambar sekadar hiasan

 

 # Kesimpulan di hujung diari seorang wanita


Dalam perjalanan pulang, saya memberitahu dia bahawa saya sayangkan dia. Dia tersenyum sedikit dan terus memandu. Saya tidak dapat menjelaskan tingkah lakunya. Saya tidak tahu mengapa dia tidak mengatakan "saya sayang awak juga". Apabila kami tiba di rumah saya merasakan seolah-olah saya telah kehilangan dia sepenuhnya. Ia seolah-olah dia mahu apa-apa kaitan dengan saya lagi. Dia hanya duduk di ruang tamu membisu dan menonton tv. Dia terus kelihatan jauh dan tiada lagi di sisiku. Akhirnya, dengan keadaan yanng tegang di sekeliling kami, saya mengambil keputusan untuk pergi ke bilik. Kira-kira 15 minit kemudian, dia datang berbaring di sebelah saya. Tetapi saya masih merasakan bahawa dia telah terganggu dan fikirannya di tempat lain. Dia tertidur - Saya menangis. Saya tidak tahu apa yang perlu dilakukan. Saya hampir pasti bahawa di fikiran dia ada orang lain. Hidupku kini kian musnah.


#Diari seorang lelaki termasuk kesimpulannya


 

0 comments:

Catat Ulasan

Top Ad 728x90