Top Ad 728x90

21 Petikan Kata Motivasi Yang Boleh Membuat Anda Rasa Meyampah

Saya suka petikan dari kata-kata "motivasi". Tetapi semuanya adalah bohong.

Saya benci petikan motivasi. Saya benci apabila ia berada di bantal di rumah nenek saya. Saya benci apabila ia dijadikan hiasan dinding rumah setiap gadis biasa. Dan aku benci apabila ia menjadi status Facebook setiap orang bodoh yang saya kenal disepanjang kehidupan saya.

Ayat-ayat ini tidak pernah memberi motivasi atau memberi ispirasi kepada saya. Mereka hanya membuat saya lebih tertekan. Lebih sering lagi, ia memberi nasihat yang tidak berguna atau ia akan membuat saya tidak senang duduk.

Tidak tahu saya bicara tentang apa? Berikut adalah 21 satu 'kegemaran' peribadi saya. Sila ambil masa sebentar dan cuba untuk beritahu saya jika ia membuat anda rasa menyampah atau tidak.

"Masa depan tidak dijanjikan kepada sesiapa." - Wayne Dyer

Terima kasih kerana peringatan ini bahawa kita semua akan mati. Kejap - ambil nafas ke dalam beg kertas.

"Tidak kira betapa perlahannya anda bergerak asalkan anda tidak berhenti." - Confucius

Jangan berhenti? Tak pernah? Bagaimana jika saya bosan ?! Bagaimana jika saya mahu tidur?

"Mulai hari ini, layanlah orang yang anda temui seolah-olah mereka akan mati pada tengah malam. Lakukan kepada semua, penjagaan, kebaikan dan memahami terbaik yang boleh dan lakukannya tanpa memikirkan apa-apa ganjaran. Hidup anda tidak akan sama lagi. "- Og Mandino
Adakah saya juga perlu menangis teresak-esak di sisi mereka? Kerana itulah yang petikan ini mahu saya lakukan. Adakah ini satu gurauan?! Dalam apa cara, bentuk, atau keadaan yang saya sepatutnya berasa lebih baik dengan mengetahui bahawa setiap orang saya sayang boleh mati pada hidup saya yang cukup teruk ini?

"Anda mempunyai banyak jam dalam sehari seperti Beyoncé." - Anonymous

Betul. Kerana saya sudah tidak  berasa teruk untuk menghabiskan hari saya dengan makan keropok dan menonton setiap episod drama yang bosan.

Gambar sekadar hiasan


"Tidak kira berapa banyak matlamat yang anda telah capai, anda perlu menetapkan matlamat anda pada peringkat yang lebih tinggi." - Jessica Savitch
Itu hanya berbunyi seperti terlalu banyak kerja. Cuba katakan saya akan bahagia berkahwin, menambah lima orang anak yang hebat, memenangi Pulitzer, Oscar, Grammy, Emmy, Tony, Hadiah Nobel dan menjadi presiden. KEMUDIAN APA?

"Letakkan hati, minda, dan jiwa ke dalam walaupun sekecil mana kerja anda. Ini adalah rahsia kejayaan. "- Swami Sivananda

Saya hanya pergi ke bilik air. Segalanya baik-baik sahaja. Tetapi saya boleh memberi jaminan kepada anda saya tidak meletakkan hati saya, minda dan jiwa ke dalamnya. Adakah saya sepatutnya merasa kurang enak tentang itu?

"Ia adalah detik ketika membuat keputusan yang menyebabkan nasib anda dibentuk." - Tony Robbins

Seolah-olah saya tidak sudah begitu tertekan tentang membuat keputusan ini. Dan sekarang seluruh hidup saya bergantung padanya?

"Tuhan selalu memberikan yang terbaik kepada mereka yang menyerahkan pilihan itu kepada Dia." - Jim Elliot

Macam mana pula dengan yang lain?

"YOLO" (You only live once) - Drake

Ya, betul. Saya memasukkan "YOLO" dalam senarai petikan motivasi ini. Dan sebelum anda cuba untuk berhujah dengan saya, fikir kembali hidup anda dan beritahu saya tidak pernah ada malam di mana anda benar-benar tidak boleh keluar tetapi rakan-rakan anda meyakinkan anda untuk berbuat demikian dengan alasan mudah "marilah ... YOLO . "

Jika saya hanya hidup sekali, kenapa saya perlu gunakan alasan bodoh untuk melakukan perkara bodoh yang mungkin akan memendekkan jangka hayat saya?

"Pada minda yang tetap, seluruh alam semesta menyerah." - Lao Tzu

Jadi, macam mana kalau saya tidak dapat menetapkan minda saya? Serius, minda saya tidak akan berhenti berfikir. Adakah alam semesta tidak akan menyerah kepada saya ?!

Juga, keseluruh alam semesta menyerah kepada saya? Bunyi seperti banyak kuasa. Kuasa yang terlampau banyak.

"Oh ya, maksud kebijakan kepada saya tidak hanya menjadi pintar di sekolah atau mempunyai ijazah kolej; ia adalah mempercayai naluri anda, menjadi intuitif, berfikir di luar kotak, dan kadang-kadang menyedari bahawa ada perkara yang perlu diubah dan menjadi cukup bijak untuk mengubahnya. "- Tabatha Coffey

Okay, hebatnya. Gembiranya ijazah kolej saya tidak mencukupi. Saya juga perlu melakukan semua perkara yang saya tidak boleh belajar untuk lakukan dimana-mana.

"Jadikannya hari ini. Anda tidak akan pernah mendapatkannya kembali. "- Anonymous

Anda betul. Saya tidak akan mendapatkannya kembali. Selamanya tidak akan pernah. Ia sudah pergi. Selama-lamanya.

"Marilah kita berkorban hari ini kita supaya anak-anak kita boleh mempunyai hari esok yang lebih baik." - Abdul Kalam

Tetapi bagaimana jika saya tidak mahu untuk mengorbankan hari ini? Tidak, hari ini saya hanya mahu berseronok.

"Adalah sukar untuk gagal, tetapi ia adalah lebih teruk untuk tidak pernah cuba untuk berjaya." -Theodore Roosevelt

Hebat, tiada situasi win-win, win-lose. Cuma ada lose-lose.

"Kehidupan bermula pada akhir zon selesa anda." - Neale Donald Wilson

Adakah zaman kegembiraan semasa kanak-kanak saya tidak dikira?

"Anda tahu anda jatuh cinta apabila anda tidak boleh tidur kerana realiti adalah akhirnya lebih baik daripada impian anda." - Dr. Seuss

OK, ini seolah-olah sedikit berlebihan. Bagaimana jika orang yang saya suka sedikit menjengkelkan hari tertentu? Bagaimana jika dia lebih daripada sedikit menjengkelkan? Bagaimana jika kami bergaduh besar?! Adakah kita tidak saling mencinta lagi?

"Hidup ini terlalu singkat untuk melakukan perkara yang anda tidak suka lakukan." - Bruce Dickinson

Tetapi bagaimana pula apabila saya perlu membayar bil saya, membantu keluarga dan perkara-perkara lain?

"Apa yang anda perlukan adalah rancangan, peta jalan, dan keberanian untuk meneruskan ke destinasi anda." - Earl Nightingale

Oh, itu sahaja! Semua yang saya perlukan!

"Cinta bukan sesuatu yang anda cari. Cinta adalah sesuatu yang mendapatkan anda. "- Loretta Young

OK jadi saya mahukan cinta jadi saya perlu berhenti mahukan cinta dan kemudian saya akan mencari cinta. Bukankah saya berhenti mahu mencari cinta sehingga saya lebih mendapatkan cinta jadi tidakkah itu bertentangan dengan maksud keseluruhannya?

"Hidup ini terlalu singkat untuk bimbang tentang apa-apa. Anda telah lebih baik menikmatinya kerana keesokan harinya tidak menjanjikan apa-apa. "- Eric Davis

Oh yeah, kerana kita semua boleh mati pada suatu waktu tertentu.

"Mengasihi bermakna kasih sayang kepada yang tidak boleh disayangi. Mengampuni bermakna memaafkan kepada yang tidak boleh diampuni. Iman bermakna percaya kepada yang sukar dipercayai. Harapan bermakna berharap apabila segala-galanya seolah-olah tiada harapan. "- Gilbert K. Chesterton

OK, adakah anda sedang bergurau? Tidak, adakah saya kelihatan seperti tuhan kepada anda?

0 comments:

Catat Ulasan

Top Ad 728x90