Top Ad 728x90

Maria Sharapova Gagal Ujian Doping Australia

Los Angeles - Bekas tenis nombor satu dunia Maria Sharapova berkata pada hari Isnin bahawa dia baru-baru ini menerima surat mengatakan dia gagal ujian dadah di Terbuka Australia.

Pemain dari Rusia yang berusia 28 tahun itu yang juga telah menjuarai Grand Slam sebanyak lima kali, tidak bertanding sejak dia tewas kepada Serena Williams di suku akhir Terbuka Australia, Januari lalu dan telah berjuang dengan siri kecederaan pada tahun-tahun kebelakangan ini.

Sharapova katanya didapati positif meldonium dan juga mengatakan bahawa dia tidak melihat senarai bahan-bahan yang diharamkan untuk 2016 yang telah dihantar World Anti-Doping Agency Disember lalu.

"Saya pada mulanya diberi bahan itu pada tahun 2006. Saya mempunyai beberapa isu kesihatan yang berlaku pada masa itu," kata Sharapova pada sidang akhbar di Los Angeles.

"Saya sangat sering jatuh sakit dan saya mempunyai kekurangan magnesium dan mempunyai sejarah keluarga untuk penyakit diabetes, dan terdapat tanda-tanda kencing manis. Itu adalah salah satu daripada ubat-ubatan bersama dengan ubatan lain yang saya terima."

Maria Sharapova di Madrid pada 2015. Sumber: Wikipedia

0 comments:

Catat Ulasan

Top Ad 728x90