Dikuasakan oleh Blogger.
Home » , » Menjual Bayi Untuk Membeli Iphone Dan Motosikal

Seorang lelaki di China menjual bayinya yang berumur 18 hari dengan sebanyak USD3,250. Beliau kemudian membelikan dirinya sebuah iPhone dan...

Menjual Bayi Untuk Membeli Iphone Dan Motosikal

Written By Albert Heywood on Rabu, 9 Mac 2016 | 11:07 PG

Seorang lelaki di China menjual bayinya yang berumur 18 hari dengan sebanyak USD3,250. Beliau kemudian membelikan dirinya sebuah iPhone dan motosikal dengan duit tersebut.

Berusia sembilan belas tahun, A Duan (disebut ah-Dwan), yang didakwa The Daily Mail adalah bukan nama sebenar, menjual bayi itu tanpa persetujuan ibu bayi tersebut, Xiao Mei - The Epoch Times mendakwa ini adalah nama samaran - adalah di bawah umur pada masa itu, semasa dia mengandung.

Gambar sekadar hiasan

Duan, yang sering mengunjungi forum Internet, berjaya mencari pembeli untuk bayi pada platform media sosial China. Dia menjual bayi tersebut kira-kira sebanyak USD3,250 di mana pembeli tersebut ingin membeli itu untuk kakaknya. Tidak lama selepas "transaksi" dibuat, ibu bayi berkenaan berasa tertekan dan melarikan diri bandar.

Ibu kepada bayi itu telahpun ditangkap dan diberi hukuman digantung dua dan setengah tahun, manakala si bapa, A Duan, akan menjalani hukuman tiga tahun di dalam penjara.

"Saya sendiri adalah anak angkat dan ramai orang di tempat saya menghantar anak-anak mereka kepada orang lain untuk menjaga mereka," kata Xiao Mei, menurut laporan. "Saya benar-benar tidak tahu bahawa ia adalah menyalahi undang-undang."

Pembeli bayi itu walaubagaimanapun telah menyerah diri ke polis. Bayi itu kini dengan kakak pembeli, oleh kerana ibu bapanya tidak mampu untuk menjaganya.
SHARE

0 comments :

Catat Ulasan