Top Ad 728x90

Wanita Ini 'Menghilangkan' 75kg Selepas Keluarganya Mati Disebabkan Obesiti

Apabila Mary Maxwell berumur 2 tahun, dia kehilangan ibunya akibat serangan jantung yang berkaitan dengan obesiti. Pada masa tersebut, dia sudah pun kehilangan bapanya akibat kanser (sebelum dia dilahirkan) dan tidak lama lagi akan meratapi kematian ibu saudaranya, yang juga akan kehilangan nyawa akibat penyakit berkaitan obesiti pada usia 26. Tetapi apa pun yang anda mungkin percaya, ini tidak memaksa Maxwell untuk mengambil ikhtibar dalam hidupnya dan membuat keputusan tepat dan memastikan untuk menjadi sesihat yang mungkin. Malah, menurut Maxwell, apabila dia menghadapi kesedihan dan kesakitan atas semua yang berlaku, makanan bukan hanya mendatangkan keselesaan, tetapi juga sebagai kawan. Dan kenapa tidak? Makan adalah apa yang kita lakukan apabila kita sedih, marah, atau berurusan dengan apa-apa saja perasaan rumit yang kita tidak mungkin dapat tangani. Apabila dia mencecah umur 19 tahun, berat badan Maxwell melebihi 300 pound.

Metro melaporkan Maxwell tidak hanya melihat makanan sebagai kawan. Bagi beliau, ia juga adalah musuh. Dan ketika dia cuba untuk membendung nafsu makan beliau dan berusaha menjaga kesihatan, dia sentiasa bergelut dengan berat badan. Dan ini membuatkan orang lain membuli beliau kerana rupa parasnya:

Beliau berkata, dia telah 'banyak dibuli' sebagai remaja. 'Orang dewasa akan bergosip tentang saya, 'terlupa' untuk menjemput saya untuk kerja berkumpulan dan saya juga perasan ketika di kedai-kedai pakaian,' katanya lagi. 'Saya akan berjalan masuk ke dalam dan dengan ajaibnya semua pembantu jualan akan hilang.'

Pada umur 21 tahun, Maxwell memutuskan bahawa dia perlukan bantuan profesional - ini pun jikalau dia ingin menjalani kehidupan yang panjang dan sihat dengan teman lelakinya dan menjalani pembedahan pintasan gastrik beliau. Hari ini, empat tahun kemudian, dia mempunyai berat 150 pound. Dalam kebanyakan kes, cerita itu akan berhenti di situ-Maxwell akan dilihat sebagai satu kejayaan, dengan sedikit sambutan, dan kemudian dilupakan. Tetapi dia tidak hanya bercakap tentang hakikat bahawa pintasan gastrik mengubah hidupnya, dia juga turut dibawa ke Instagram untuk mendokumentasikan hakikat bahawa hidup ini tidak semuanya cerah dan berwarna-warni apabila anda menjadi kurus, orang akan lebih tidak suka kepada anda (ia boleh menjadi sebaliknya), dan pembedahan bukanlah satu keajaiban untuk menukar penampilan di luar sana.

Berikut adalah apa yang Maxwell muat naik ke dalam akaun beliau empat hari lepas, memperincikan langkah-langkah beliau bahawa perjuangan beliau bukan sahaja dengan perubahan fizikal, tetapi dengan mental:

Dari post beliau:

Saya kehilangan berat badan untuk cuba menarik perhatian orang, iaitu orang-orang yang tidak penting. Saya kehilangan berat badan dengan harapan untuk menunjukkan diri saya bahawa saya layak disayangi dan diterima oleh rakan-rakan saya. Satu perkara utama yang saya telah belajar dalam kehidupan, kehilangan berat badan membuat orang lebih lagi tidak suka anda, saya janji! Saya telah mendapati bahawa orang yang saya fikir adalah di sebelah pihak saya, berfikir apabila saya kehilangan berat badan saya, saya menjadi bangga, sombong dan bongkak dengan diri saya kerana saya AKHIRNYA berasa gembira dengan penampilan saya dan akhirnya berasa selesa apabila gambar diambil. Orang yang saya fikir adalah di sebelah saya itu cemburu dan menikam belakang selepas saya kehilangan berat badan. Sekarang saya telah kehilangan berat badan dan malangnya berat badan saya naik semula, mata saya telah dibuka kepada yang benar-benar mengambil berat terhadap saya dan yang tidak pernah mengambil berat dari awal-awal lagi.

Berat badan adalah berat badan, penampilan anda akan sentiasa berubah. Cara orang lain melihat anda akan sentiasa berubah dan ia bukan urusan kita tentang bagaimana perasaan orang lain terhadap kita. Saya melihat perkara ini sebelum ini ketika berat badan saya masih lagi tinggi. Saya tidak cuba untuk menarik perhatian orang, saya tidak kehilangan berat badan untuk disukai, saya tidak cuba untuk memalsukan imej. Saya adalah saya, Mary! WALAU BAGAIMANAPUN, saya tertekan dan perasaan bercampur gaul! Saya mungkin telah diri saya "kelihatan bijak" (jika masuk akal) tetapi saya masih bergelut dengan syaitan dan kesakitan. Kehilangan berat badan tidak akan membuang orang-orang jahat dan tidak akan menjadikan anda orang yang berbeza. Saya masih berjuang dengan penampilan saya (walaupun pada tahap semampu), saya masih berjuang dengan minda saya dan keyakinan saya. Kehilangan berat badan bukan sahaja transformasi fizikal tetapi mental di mana saya berjuang dengannya setiap hari.

Saya tidak takut untuk menunjukkan kepada anda siapa saya sebelum ini atau siapa diri saya. Saya tidak malu berkongsi tentang kenaikan berat badan saya atau menghadapi anda semua dengan kesalahan saya, saya manusia dan tiada apa-apa yang berbeza daripada yang saya telah tunjukkan untuk tempoh 4 tahun saya mempunyai akaun IG ini. Saya tidak malu mengakui sebagai wanita cantik yang sebelum ini, walaupun berat saya lebih 315lbs. Saya yakin, sentiasa tersenyum, dan tahu saya akan mencapai sesuatu yang hebat. Walaupun saya belum cukup kurus, saya masih memakai senyuman pada muka saya MENGETAHUI bahawa saya cantik, yakin dan telah dicapai dan akan mencapai banyak perkara yang besar!

Mary Maxwell sebelum dan selepas

Dan, seperti BroBible menunjukkan, Maxwell, orang yang tidak asing lagi kepada perhatian, berkongsi beberapa realiti fizikal yang lebih berat tentang penurunan berat badan. Seperti ramai orang lain dalam kedudukan beliau, Maxwell berurusan dengan banyak lebihan kulit yang dia tidak mampu untuk buang sekarang tetapi juga tidak malu bercakap mengenainya dengan pengikutnya:

Cerita Maxwell adalah penting kerana ia mempunyai komponen yang kita tidak sentiasa melihat. Rancangan televisyen dan berita sering meninggalkan kita dengan perasaan bahawa penurunan berat badan adalah jawapan kepada segala-galanya, tetapi Maxwell menunjukkan ianya tidak selalu begitu. Kesihatan adalah apa yang penting, seperti badan yang positif dan berasa selesa dengan diri sendiri.

0 comments:

Catat Ulasan

Top Ad 728x90